Міжнародний тест для школярів з інформаційних технологій
Компанія ETS -
найбільший в світі розробник систем тестування (серед її продуктів - TOEFL,
GRE, GMAT) у співпраці з Certiport на початку цього року розробила тест для
визначення рівня інформаційної грамотності школярів - iCritical Thinking. Тест
дозволяє виявити, наскільки тестований готовий вирішувати завдання, що
потребують навичок критичного мислення за допомогою інформаційних технологій.
Тест базується на концепції інформаційної грамотності, що виділяє сім основних
ІКТ компетенцій - умінь визначати (define), досягати (access), оцінювати
(evaluate), управляти (manage), інтегрувати (integrate), створювати (create) і
спілкуватися (communicate).
Новий тест
покликаний, перш за все, надати об'єктивні дані про рівень володіння
інформаційними технологіями роботодавцям, для яких цей фактор стає все більш
істотним при підборі кадрів. На сучасному ринку праці все більше зростає
потреба в людях, які вміють орієнтуватися в інформаційних потоках, критично
оцінювати інформацію і робити з отриманих даних правильні висновки. На
виявлення таких людей і спрямований цей тест. Передбачається, що здавати цей
тест зможуть школярі, починаючи з десятого класу.
Тест складається з
14 завдань, на виконання передбачено до 1 години. Усі завдання побудовані на
реальних сценаріях, в яких учню пропонується вирішити яку-небудь реальну задачу
з практики з допомогою комп'ютерних засобів. При цьому, як зазначають
розробники тесту, завдання не прив'язані до якихось конкретних типів
операційних систем або програмного забезпечення.
Основне вміння,
перевіряється за допомогою iCritical Thinking - це здатність зробити правильні
висновки з інформації, отриманої за допомогою комп'ютерних технологій - будь то
кілька повідомлень, отриманих по електронній пошті, електронна таблиця або
дані, засновані на пошуку в мережі Інтернет.
Ось приклад
завдання тесту iCritical Thinking:
Ви працюєте в
офісі великої архітектурної фірми. Багато співробітників компанії - лівші. Керівник
фірми надсилає вам листа електронною поштою з таким умістом:
"Для одного з
заходів нашої компанії було потрібно багато подарунків та інших продуктів для
лівшів. Допоможіть мені, будь ласка, знайти мережевий магазин або мережевий
каталог, за допомогою якого ми могли б придбати такі товари. Знижки теж мають
значення."
Ви зв'язуєтеся з
трьома потенційними постачальниками таких продуктів і кожен з них надсилає вам
листом електронною поштою, в якому відповідає на ваш запит. Тепер вам потрібно звести
всі отримані дані в одну таблицю, на підставі якої ви і ваш начальник зможете
зробити вибір постачальника, з яким ви укладете контракт. Вам потрібно:
- Ознайомитися з
текстами трьох повідомлень, отриманих електронною поштою (в них можуть міститися
гіперпосилання на інші джерела).
- Заповнити
електронну таблицю, вказавши в комірках ту інформацію, що представляє інтерес
для прийняття рішення.
Коли ви закінчите
заповнювати таблицю, натисніть "Далі". Вам буде запропоновано
проранжувати потенційних постачальників від найменшого (1) до найбільш бажаного
(3).
Тест можна здати онлайн на www.certiport.com. Розробники
гарантують, що, у разі успішної здачі, сертифікат буде висланий адресату
протягом 10 днів.
0 comments :
Отправить комментарий